onsdag, januari 22, 2014

När livet plötsligt ....

.... tar en vändning, en vändning som kommer att förändra ens liv totalt..... En svår stund med mycket sorg och många tårar. Man försöker vara stark på utsidan medan insidan skriker, skriker av smärta. Det gör ont! Ingen ser! Ingen hör!
"Livet är skört, det är inget man ska ta för givet, ta vara på det så länge man kan," det är ord man ofta får höra. Men vad gör man när man själv står där och livet verkligen är skört, hur tar man vara på det när man inte har så lång tid på sig!?
Själv jobbar jag med äldre, friska som sjuka, jag ser döden ofta, jag vet exakt hur jag ska göra, hur jag ska vara, men hur gör den privata Linda, hur tacklar den personen en smärta, en sorg.....?
Det provet genomgår jag just nu. Kommer jag klara provet? Det får tiden utvisa.....

Var rädda om varandra..... Fånga dagen.... innan det är försent.....

Inga kommentarer: