lördag, oktober 20, 2012

Härliga höst

Ja nu så är det höst!! Alla dessa härliga färger på träden, åh jag bara älskar det......
Ljusen tänds om kvällarna och det blir en massa mys under täcket till alla såpor som går på tv just nu. Livet är härligt.....

Men så finns det ju alltid något trist som ska hända i all hast. Jag har gått med värk i armar och händer ett bra tag nu så när jag var hos läkaren för ett tag sen tog jag upp det där och blev hänvisad till deras arbetsterapeut. Där var jag i onsdags och fick veta att jag förmodligen har 2 nerver i kläm i höger och 1 i vänster!! I höger är det nervus ulnaris som är i kläm och kanske medianus nerven och vänster ulnaris. Detta har medfört att styrkan i höger är kraftigt försämrad, styrketestet visade 4kg och det ska ligga på 23, vänster är mycket bättre, ligger på 19kg. Jag har också lätt nedsatt känsel i högerhand och fummlig till tusen! Har nu fått ortoser som jag helst ska bära 24 timmar om dygnet!!
Hoppas på en förbättring inför nästa återbesök. Så håll tummarna!!

Ha en härlig lördag allesammans i solen

Inga kommentarer: