tisdag, augusti 07, 2012

Plötsligt så .....

.... tar livet en annan vändning när man minst anar det.
Detta är något jag är med om varje dag med tanke på mitt yrke men man vänjer sig aldrig ändå.
Åkte med en vårdtagare på ett läkarbesök idag och hennes farhågor nästan besvarades även om fler undersökningar ska tas innan en diagnos kan ställas, men går man efter läkarens ansiktsuttryck så kan man nästan ana svaret. Tankar som for genom mitt huvud i den stund var många. Damen i fråga är ingen anhörig utan bara en av mina vårdtagare och en sådan som har en stark integritet men idag öppnade hon sig och släppte in mig lite närmare hennes liv. Hon var så tacksam för att det var just jag som följde med henne och jag är faktiskt glad att det var jag som åkte med. Kan berätta att vi inte alltid är överens med varann men vid sådana här tillfällen kan jag inte annat än att ge mitt stöd och för första gången tog hon tag i min hand och tackade för all hjälp och stöd.
Det är sånt här som gör att man trivs med sitt yrke, man vet då att det man gör är värdefullt och betydelsefullt.
Jag önskar denna dam all lycka till och hoppas på det bästa.

Just i skrivande stund fick jag besked om att en gammal skolkamrats bror har gått bort efter en hjärnstamsblödning endast 40 år gammal. Ännu ett exempel på att livet är skört och kan ta en annan vändning när man minst anar det......
Så snälla ni, ta vara på det liv ni har och ta vara på era nära och kära, ni vet aldrig när ni mister dom eller när ert liv tar slut......

Inga kommentarer: