Det var lite nervöst imorse när jag vaknade för att jag hade ett möte inbokat imorse. Detta möte var på Hospice med mina handledare. Jag har aldrig tidigare varit där och visste inte vad som skulle möta mig. När man hör ordet Hospice tänker man död, döende patienter som inte har så lång tid kvar i livet. Patienter som ligger i sina sängar på sina rum och som i vilken sekund som helst tar sitt sista andetag. Men så var det inte, det var patienter som var uppe och gick, någon duschade och någon vilade. Dom är där för att få ett värdigt slut utan smärta.
Att komma in på avdelningen var som att komma in på vilket boende som helst. Det var ombonat och kändes hemtrevligt. Rummen var enkelrum där var patient kan få ta med någon personlig ägodel.
Personalen var trevlig och hade ett varmt och trevligt bemötande, jag kände mig välkommen!
Jag tror att jag kommer att trivas där och ser fram emot måndag.
Middagsmeny vecka 26/2026
1 dag sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar