torsdag, juni 09, 2011

Vilken jobbig kväll

Då var det min tur att ha ögoninflammation och jag kan berätta för er att det är inte ett dugg roligt! Det kliar, svider och gör ont. Ögonen är illröda på morgonkvisten och det ser ut som om jag har festat på tok för mycket och fått alldeles för lite sömn!
Men! Imorse kunde jag faktiskt se när jag slog upp ögonlocken och det var en ren lycka. Men än är det inte över, jag är fortfarande irriterad i ögonen!


Satan i gatan vad det ösregnade igår kväll. Min kollega och jag sökte skydd intill en husvägg men vad hjälpte det när det började åska och blixtra! Men det var ju bara att sätta sig på cykeln och cykla vidare för jobba måste vi ju. Det var inte mysigt att gå in till sin vårdtagare med droppande byxor och vara genomsvettig efter att ha skyndat sig på cykeln! Som om det inte var nog så blev vi ganska försenade efter en händelse och detta resulterade i att vi jobbade för glatta livet med andan i halsen! Med andra ord, ingen rolig kväll att jobba.
Hoppas på en mindre stressig och regning kväll på jobb idag!

Inga kommentarer: