onsdag, augusti 17, 2011

Äntligen

Efter ett rörigt pass så är jag äntligen ledig i fem dagar, ja det blir fyra för jag ska jobba extra imorgon på dagen. Men det är helt ok, lilleman är på dagis och maken sover efter sitt nattskift!
Men ni anar inte hur trött jag är i knoppen! Jag skulle kunna sitta och sova. Ni tänker säkert, varför gör du inte det då? Jag har så förbaskat svårt för att somna om när lilleman har lämnats på dagis och skulle jag mot förmodan somna så blir jag så trött sen hela dagen! Lika bra att bara slappa och sen lägga sig tidigt ikväll istället.

Nu är det inte många dagar kvar tills jag börjar sjukvårdskursen, närmare bestämt den 29/8. Ska bli spännande, framför allt med APU (arbetsplatsförlagd utbildning) som pågår under sex veckor med start v.44 - 31/10! Efter denna kurs har jag både hemsjukvård och sjukvård i min ryggsäck, snart fulländad undersköterska? Nä, det tror jag inte, blir säkert fler kurser där man kan öka sin kompetens.

Nu kära läsare tänkte jag vila knoppen en lite stund och titta på tv.
På återseende....

Inga kommentarer: