fredag, augusti 12, 2011

En salig blandning

Ja kära vänner idag är det fredag och dom flesta av er kommer att ha fredagsmys. Men icke jag för jag ska jobba. Känns lite trist för denna helgen känner jag verkligen inte för att jobba alls så jag hoppas den går fort!

Satan i gatan vad det regnade igår och inatt, trodde inte att det skulle ta slut....! Prognosen just nu  är uppehåll och snälla låt det vara så tills jag slutar ikväll.

Just nu kollar jag på wifeswap på tv4+ och jag kan verkligen inte förstå den ena hemmafrunfrun som inte ens går upp på morgonen och hjälper sina små barn att klä på sig, fixar inte frukost till dom, följer dom inte till skolan, hon städar och tvättar inte!
Hennes barn får vara uppe länge trots att det är skola dan efter och äta godis när dom vill! Stökigt värre är det hemma hos henne. Hon ligger och sover till middagstid och bara latar sig hela dagarna. Lagar ingen riktig middag utan det blir snabbmat varje dag och svär i nästan varje mening.
Maken verkar nästan lite rädd för henne för allt ska vara som hon säger, toffel! Nej, så där hade jag aldrig kunnat ha det!
Det är INTE rätt mot barnen!
Att ha det stökigt hemma och inte städa och tvätta varje dag det kan jag ta, men inte att barnen ska fixa allt själva, dom är ju inte så gamla än och behöver hjälp från föräldrarna och framför allt veta att dom respekterar dom och bryr sig om dom, visar intresse och engagemang!
Visst den andra frun kanske är lite för strikt, men å andra sidan är det bättre med rutiner och regler.
Nu får ni läsare tycka vad ni vill men detta är min åsikt och den står jag för! Om hur seriöst programmet är hör inte hit, det finns dessa situationer i det verkliga livet oavsett!

Ha en bra dag kära ni!

Inga kommentarer: