måndag, augusti 29, 2011

Drar mig själv i örat ....

..... för nu var det en hel vecka sen jag bloggade!! Fy skäms Linda....!!
Ja ja det blir väl så när man inte riktigt har tiden och värre verkar det bli. För idag har jag varit på introduktion på komvux för distansarna, trevligt men drygt. Jag ska ju trots allt bara läsa en kurs och att sitta i skolan lite mer än en halv dag för det känns lite trist, men så är det bara att gilla läget!
Min kurs, sjukvårdskursen startar v. 40-43 därefter v. 44-49 är det APU och det ska bli sjukt spännande!
Men det gäller att ligga i vad gäller skolarbetena så jag tänkte börja redan nu, ja kanske inte nu ikväll då men nu i dagarna.

Vad gäller mitt jobb så är det bara trist där just nu och då menar jag inte att jag inte trivs utan det är en massa besparingar och det dras in tjänster! Som jag tidigare nämnde så fick tre stycken på dagen gå däribland Piff - Sandra och jag, nu var det då kvällspersonalens tur. Jag hade tur att få stanna kvar likaså min kära kollega Piff och det är vi tacksamma för! Men trist att bli av med en kollega i varje pass. Så nu är vi tre stycken i varje kvällspass och imorgon är det möte för oss för att gå igenom nya arbetsschema - vårdtagarschema.
Det blir säkert bra i slutändan, men just nu känns det tufft!

Nä, åter till tv:n och slappandet i soffan. På återseende!!!

Inga kommentarer: