Nu undrar ni säkert om det är något speciellt som har hänt och det ska jag för er berätta!
Igår var vi en sväng på Maxi och när vi kom in genom entrédörrarna stod det 4 blåa barnstolar, precis sådana dom har i reklamen för Barncancerfonden och bredvid där stod 3 föräldrar och sålde jättefina hängsmycken i form av berlocker med änglavingar. Det låg ett A4 papper på bordet med en bild på en söt liten tjej, tror hon är 10 år om jag inte minns fel. Denna lilla flicka är svårt sjuk i cancer och kämpar sig igenom tuffa behandlingar med cellgift. Flickan är med och är fylld av livsgläjde trots hennes svåra kamp. Liam tittar lite fundersamt på henne, hon bär keps för att hon har tappat håret ochtittar sedan på smyckena som säljs. Jag förklarar för honom varför dom säljer dessa, och utan tvekan köper vi 4 st smycken. Liam får välja ett som han tycker är fint och när vi har betalt och ska gå säger Liam något som får mitt hjärta att smälta och ögonen tårfylls.
Med en ledsen blick säger han -"Mamma, jag vill ge detta till flickan, hon är sjuk, det är synd om henne"
Jag kan inte med ord beskriva hur detta gick rakt in i mitt hjärta! Orden ekar fortfarande i huvudet på mig och jag kan definitivt säga att jag har världens finaste och goaste son....
All kärlek till Dig, mamma älskar Dig!
1 kommentar:
Han är underbar!!
Skicka en kommentar