skip to main |
skip to sidebar
Jag tänker på alla som får diagnoser om dödliga eller allvarliga sjukdomar. Deras liv tar en total vändning. Från att vara en lycklig familj till att bli en familj som måste leva för dagen och försöka att uppfylla alla sina drömmar på bara ett ögonblick. Morgondagen blir till att besöka sjukhuset för en massa undersökningar och prover och för att sen få beskedet, vilken behandling passar bäst och hur snabbt måste den sättas in!? Hur lång tid har dom kvar och kommer dom någonsin bli friska?
Något som gör mig så ledsen är när det är barn och ungdomar som blir svårt sjuka. Dessa människor har ett helt liv framför sig, inte ska väl dom behöva kämpa för sitt liv!? Dom ska gå i skolan och utbilda sig, bilda familj och få barn och barnbarn. Leva ett liv tillsammans med nära och kära.
Livet är ibland orättvisst!
Jag vet vad alla dessa människor går igenom och hur svårt det är att leva en vanlig vardag. Man tar en dag i taget och vågar inte hoppas inför framtiden. Jag vet hur jobbigt det är att gå igenom alla dessa behandlingar och få dessa besked.
Att försöka leva en vanlig vardag är enormt svårt och man vet inte vad som händer imorgon.
Jag har närstående som har varit sjuka i en svår sjukdom men som idag är friska. Men ändå finns oron kvar. Tänk om dom blir sjuka igen, tänk om det drabbar en själv eller kanske någon annan familjemedlem?!
Livet är ibland orättvisst!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar