Den bara försvann liksom...! Tycker inte vi har gjort något vettigt utan mest bara slappat, men det är helt okej det också kan jag tycka!
I fredags kom min kära Tess på besök och det är som vanligt alltid lika trevligt att ha dig här!
Lördagen spenderade vi i soffan alla tre. Jag hann att plantera lite blommor som nu pryder vår entré, hahaha det lät som att vi bor i hus, men dom står i alla fall utanför vår ytterdörr, så tjusigt så!
Idag har vi hälsat på lillemans morfar en stund sen var det glasspremiär i Lomma. Jag tyckte dock att det var lite kyligt men gott med glass var det.
Jag undrar föresten var solen har tagit vägen? Enligt meterologerna skulle även vi få fint vårväder men det tycker jag knappast att vi har haft! Lite trist när man är ledig men då hoppas jag på solsken till påsk istället!
Nu är det dags att fixa en god bananpaj, tycker man om friterad banan så tycker man om pajen. Att äta den med glass är ett måste! Onyttig men mumsig.....
Slänger in receptet ifall någon vill testa den och notera att den är busenkel att göra.
1,5 dl socker
1,5 dl vetemjöl
100 gr smör
3 msk sirap
Bananer
Blanda ingredienserna till degen. Skiva önskat antal bananer i en pajform och lägg på degen. Grädda pajen i ca 15-25 min och 200 grader. Pajen ska vara gyllenbrun och knäckig, då är den klar!
Middagsmeny vecka 26/2026
1 dag sedan
1 kommentar:
Tackar :D
Skicka en kommentar