Igår var det då dax att fira min kära syster som fyllde år. Hon bjöd på
paj med sallad och till kaffet blev det en god kaka.
Pajerna stod jag för och det blev
ost och skinkpaj samt
kycklingpaj med fetaost.
Ost & skinkpaj, 3st
1 kg tärnad skinka
Ca 800 gr riven ost
Purjolök
Äggstanning:
9 ägg
9 dl mjölk
Salt & peppar
Kycklingpaj med fetaost, 2 st
2 grillade kycklingar
Ca 400 gr fetaost
1 paprika i småbitar
Purjolök
Äggstanning:
6 ägg
6 dl mjölk, kan bytas ut mot 4 dl cremé fraiche
Salt & peppar
Idag har jag varit barnledig och spenderat ett par timmar i stan med Eva. Tack för en mysig och avkopplande stund.
Nu är jag hemma och ska strax ta med mig Liam och Taz och handla lite på Citygross.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar