Längtan är stor men inte efter klapparna utan efter den goda maten.
Risgrynsgröt är så himla gott och det finns alltid på vårt julbord. Men suget efter gröten var för stor för att jag skulle kunna vänta elva dagar till så jag kokade en omgång idag.
När jag står där vid spisen kastar jag ett öga ut genom fönstret och det snöade! Julkänslorna infann sig till max. Hur mysigt kan det bli!? Åh, jag hoppas att det blir en vit jul för oss nere i Skåne!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar