onsdag, juli 18, 2012

Möns Klint ....

.... är en klippa som finns i Danmark som sträcker sig från den högsta punkten 143 meter över havet. Den har vi besökt idag och jag lovar er att det var verkligen värt ett besök. Den vita klippväggen som är kritklippa är brant och för att kunna stå på stranden och titta upp på den krävs det att man vandrar ner för den branta trätrappan med ca 500 trappsteg!! Ner var inga som helst problem men att ta sig upp igen var ett tufft, men vår lille gullunge gick upp för alla trapporna alldeles själv utan problem, stolt mamma och pappa har han.
Åter till stranden så var det så mäktigt att stå och titta upp mot klippväggen och ut mot havet. Går inte att beskriva känslan med ord utan det måste upplevas!

Vi besökte också Geocenter Möns Klint, här kan man följa Danmarks födelse och se en 3D film om de flygande monstren - dinosaurierna, en väldigt fin och välgjord film och här måste jag beröma Liam, för att inte kunna förstå vad dom säger så satt han fint under hela filmen och tittade förtjust på djuren.

Vi har också hälsat på getter som bor precis utanför Lalandia centret, Liam var lite rädd för dom men vågade ändå vara inne hos dom. Getterna går fritt och man har möjlighet att klappa och mata dom. Riktigt söta små ungar fanns där.
Till sist blev det ett besök på Monkey Tonky igen.
Lägger in två bilder från Möns Klint, fler kommer imorgon!! OBS! Bilderna är oredigerade!

Nu är det nattedags, imorgon ska det badas och förhoppningsvis blir det lite karusellåkande antingen på bon bon land eller tivoli i Köpenhamn. Det är också här vi kommer övernatta till torsdag.

God natt!!
 Den långa trappan

Ena udden av klippan

Inga kommentarer: