..... på vår semesterresa i Danmark och det regnar. Ja det är första dagen som det gör det under dessa dagarna. Annars har det varit solsken varje dag.
Vi tänkte besöka zoo i Köpenhamn men vädret till tillåter inte riktigt det och Liam var inte så intresserad av det heller, tror att han har lite hemlängtan.
Det blev en tur till ströget istället där vi var inne butiker för barn, Legobutiken var himmelriket för lilleman och där spenderade vi några långa minuter!!
Mellan skurarna promenerade vi uppåt på ströget där vi mätte människor som är målade som statyer. Jag trodde att lilleman skulle vara rädd för dessa men nej då, han gick fram och lade en peng till dom och blev fotograferad tillsammans med den ena. Vidare på ströget träffade vi Mickey mouse som också fick en peng av vår gullunge och ställde upp på en bild med han. Här fanns det även en Disneybutik som även denna var himmelriket för Liam! Han visste inte var han skulle börja och vad han skulle titta på först!! Hade vi inte kallat på han skulle han kunna vara i denna butik i timmar!!
När det väl var uppehåll tog vi oss ner till Nyhavn och tittade lite båtarna för att sedan gå vidare och leta efter något gott att stoppa i oss, och då menar jag inte godis utan middag.
Liam fick bestämma så det blev kinamat.
När maten var intagen fortsatte vi vår promenad på ströget när lilleman plötsligt hör någon som spelar trummor. "Vi kollar var det är mamma" säger han och givetvis kollar vi upp var det kommer ifrån. På ett lite torg bakom gatan på ströget sitter en kille och spelar på det som vi trodde var trummor men det visar sig vara på upp och nedvända hinkar!! Liam börjar dansa i takt till musiken och killen uppskattar det och vinkar på Liam.Liam går fram för att ge honom en peng då killen sträcker fram sina trumpinnar till han och tar sedan fram ett par till. Dom börjar spela tillsammans och sakta fylls torget med åskådare. Vår gullunge är helt plötsligt i rampljuset och "stal" showen. Efteråt applåderar folket och Liam får all credit för sitt spelande! Ännu en gång har han gjort sina föräldrar extra stolta.
Dessa fyra dagar i Danmark har varit helt underbara och vi har alla tre haft det roligt och mysig tillsammans. Liam har uppskattat allt vi har gjort men enligt han själv är det badet som var roligast.
Det blir med all säkerhet ett återbesök till Lalandia men då blir det även besök på Legoland.
Med detta inlägg är vår semesterresa till sin ända........
Middagsmeny vecka 26/2026
1 dag sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar