måndag, juli 05, 2010

Ångtåg på Österlen

Vi hade en väldigt trevlig dag igår med picknick och ånglokståg. Vädret var strålande och alla var på toppen humör. Liam var alldeles ifrån sig när han såg tåget! Han sa -tuff tuff flera gånger och det lös i ögonen på han av lycka. När han förstod att vi skulle åka detta tåg så såg man hur glad han blev. Vi åkte tåget tur och retur från Brösarp station till St. Olofs station och det var riktigt nostalgiskt att åka tåget måste jag säga. Igen aircondition och ingen som talar om vilken nästa hållplats är i några högtalare utan ombordpersonalen gick igenom tåget och sa namnet på hållplatsen. Tågpersonalen hade dom där gammeldags kläderna på sig och det var gamla vagnar där det låg gamla portföljer på hatthyllorna. Ja, det var riktigt häftigt.

Inga kommentarer: