Vi köpte lite jordgubbar idag på torget för en billig peng och det blev jordgubbsmarmelad av en del av dom. Riktigt lätt är det att göra och det tar inte många minuter.
1kg jordgubbar
1kg syltsocker
Rensa och skölj gubbarna. Skiva eller dela och mixa dom lite lätt. Blanda gubbarna med syltsocker och rör om under uppvärmningen. Låt det koka häftigt i ca 2-5 minuter, skumma av. Häll upp i väl rengjorda glasburkar och sätt på locket. Förvara svalt och mörkt. Öppnad burk förvaras i kylen.
Enkelt eller hur?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar