Natten till igår var hemsk! Liam vaknade vid 23 och var ledsen. Efter lite vatten och tröst somnade han om. Men vid 01 vaknade han igen och gallskrek. Det gick inte att trösta han. Inte förrän kl. 06 somnade han och sov i 3h. Vi beslöt att ta kontakt med öron-näsa-hals akutmottagning i Lund men dom tog inte emot oss utan remiss. Så vi ringde till vårdcentralen här i byn och fick prata med läkaren vi var hos i tisdags. Han skrev en remiss och vi åkte till Lund. Där konstaterade läkaren att Liam har öroninflammation på höger öra och vätska i vänster öra, troligen från en sprucken trumhinna och dessutom som nämnts i tidigare inlägg, undertryck i båda öronen. Han har fått antibiotika och vi ska på återbesök i september, det fanns inga tider förrän då.
Stackars lilla gullunge. Inte konstigt att han har varit så ledsen han har ju haft väldigt ont.
Det som gör mig upprörd är att den sjukvårdspersonal vi har träffat tidigare har sagt åt oss att avvakta! Detta hade kunnat upptäckas tidigare om dom bara hade gjort grundligare undersökningar! Skandal!
Nu sover han gott i alla fall.
Tess har varit hos oss på middag och har precis åkt hem. Vi åt tacos och tittade på filmen "Knowing" med Nicolas Cage. Filmen var helt ok tills det närmade sig slutet då blev det lite väl överdrivet.
Liam var trots allt på bra humör och dansade och busade med Tess.
Nu ska jag lägga mig och hoppas på mer sömn inatt.
1 kommentar:
Ja det är verkligen en skandal, hur fan kan dom missa sånt? Här i stockholm vill dom att man åker in på en gång om dom visar några tecken på ÖF. Det är bara att ge alvedon dygnet runt så han slipper ha ont. Edvin är typ uppvuxen på alvedon;-)
Massa kramar från oss
Skicka en kommentar