söndag, juli 26, 2009

Svårt val

Varför är det så svårt att veta vad man vill göra i framtiden?! Det ger en verkligen ångest. Speciellt när tiden bara springer iväg och man inte riktigt vet vad man vill. Man står vid ett vägskäl och vet inte vilken väg man ska ta. Det finns 3 vägar: * Den lätta vägen där man har ett arbete som ger inkomst varje månad? * Plugga vidare inom samma område som man arbetar med idag? * Kanske välja en helt ny inriktning igen? Oavsett vilken väg man väljer så medföljer det alltid något på ens samvete och frågan ploppar återigen upp, är detta rätt?? Ja, jag vet inte vad jag vill med framtiden. Att tillbringa all min tid med min underbara familj är ju en självklarhet. Men karriären då? Ja den är fortfarande ett frågetecken. Att arbeta med människor är det jag brinner för men jag har även ett annat intresse som lockar väldigt mycket. Detta gör det verkligen svårt för mig att välja......

1 kommentar:

Jessica sa...

Kan man/du så tycker jag absolut att du ska plugga vidare,, känner lika dant,,, ska jag jobba med detta alltid,, men jag vet inte alls vad jag annars kan tänkas jobba med...

Va duktig Liam e,, inte klokt vad tiden går fort.. tycker att det känns som igår när Oskar började åla sej.. ha ha..=) =)