söndag, maj 09, 2010

Rabarberpaj...

.... med vit choklad, serveras med lättvispad grädde och vaniljglass. En riktigt god söndagsdessert.

Detta behövs till denna paj: 4-5st rabarber Socker Ca 200 gram vit choklad Smuldeg: 125 gram margarin 3 dl mjöl 1 dl socker

Skiva rabarbern i centimeter stora skivor och sockra lite lätt. Grovhacka chokladen och blanda med rabarbern som sedan läggs i en pajform. Blanda ingredienserna till smulpajen och strö över rabarberblandningen. Grädda i mitten av ugnen i ca 20 min och 200-225 grader.

Inga kommentarer: