Liam föddes den 2/12 kl. 04:50. Vikt: 3750 g, längd: 55 cm
Vattnet gick på måndagen den 1/12 kl. 04:50. Värkarna hade inte kommit igång då, så vi kunde vila några timmar igen.
Vi 11 tiden åkte vi in till förlossningen där jag undersöktes. Värkarna hade då börjat komma så smått men inget regelbundet. Kl. 14 var vi klara och fick åka hem igen.
Kl. 18:30 började värkarna kännas av ännu mer och göra ont, dom blev mer och mer regelbundna. När klockan var 20 så klarade jag inte av att uthärda dom längre och det var mellan 3-5 min mellan varje värk. Så vi ringde förlossningen och vi fick komma in.
Jag började använda lustgas som enda smärtlindring och den förblev min bästa kompis under hela förlossningen.
Ca 1h efter att vi kommit in var jag öppen 6 cm och hade så fruktansvärt ont att jag beslöt att få ryggmärgsbedövning. Underbart var det och jag hade inte längre så ont.
Krystvärkarna satte igång så smått vid midnatt och kort därefter var jag öppen 10 cm och kunde äntligen börja krysta. Kl. 04:50 var han ute med hjälp av övre tryck från personalen. Anledningen till det var att krystvärkarna avtog i styrka trots att jag fått värkstimulerande dropp och hans hjärtljud gick ner lite för mycket. Från 100 till 50, från 50 till 30, så det var en kritiskt stund. Men ut kom en välskapt pojke som mår hur bra som helst och är världens underbaraste.
2 kommentarer:
grattis till lil pojken han e jätte fin :) skönt att allt gick bra tillslut ..många krammar från alla os här :)
Välkommen till världen:-)
Skicka en kommentar