söndag, januari 31, 2010

Mums

Måste dela med mig av ett recept som jag hittade på nätet. det är recept på bananpaj. Tycker man om friterad banan så kommer man att tycka om denna pajen. Dock är den väldigt söt men med glass till så är den super! 1,5 dl socker 1,5 dl vetemjöl 100 gr smör 3 msk sirap. Skiva bananer (så många som du vill ha) i en pajform, blanda övriga ingredienser till en kladdig deg. Lägg den över bananerna och grädda i ca 15 min i 200 grader. Pajen ska vara gyllenebrun och "knäckig" då är den klar. Njut med vaniljglass.

Inga kommentarer: