söndag, maj 17, 2009

Eurovision Song Contest 2009

Grattis Norge till vinsten. Bidraget kammade hem poängrekord och blev hela Europas älskling.
Låten var inte direkt en favorit men ju mer jag lyssnar på den så blir den bättre och bättre.
Min favorit var Azerbajdzjan som också kom på 3:dje plats. En perfekt placering och jag är nöjd.
Hur gick det då för Sverige? Jo plats 21!! Uselt och pinsamt!!! När ska vi lära oss att skicka iväg rätt låt???
Ja ja nu är det väl bara att ta nya tag och hoppas på bättre placering nästa år.
I det stora hela får programmet betyget godkänt av mig.
Det fanns en del bra låtar, bra framträdanden och mycket naket fick vi se i årets upplaga av Eurovision Song Contest.

Bilden är tagen från kvp

Inga kommentarer: