Ja det är det vi har gjort dessa dagar.
I torsdag var det kristi flygaredag och då var vi på Citygross här i byn. Dom bjöd på smakprover av diverse livsmedel, kaffe och tårta. Vädret var kanon den dagen så det blev lite grillat till middag innan Taz åkte till jobbet.
I fredags var det en slappedag. Vi skulle varit på babysim men eftersom Liam har fått tillbaks sitt eksem fick vi rådet att hoppa över badet så tills vi fått bukt på det hela. Tycker så synd om gullungen för han är besvärad av det denna gången och det kliar. Min älskade gullunge.....
På kvällen såg Taz och nya Wallander - Hämnden, den var helt ok och får betyget godkänd av mig.
Igår lördag var Taz iväg och hjälpte Yvonne att slänga en massa skit ifrån kolonin. Då passade jag på att vila med Liam och jag kan lova att det var så
himla skönt!!
Vi hade inte planerat att göra något speciellt under kvällen men fick besök av Tess. Så
trevligt så!! Vi tittade på Robinson och åt popcorn. Liam busade och charmade Tess till tusen. Så gulligt.
Tack för en mysig kväll.
Idag har hela familjen inkl. mamma, Yvonne, Lena och Desmo (Lenas hund) umgåtts hela eftermiddagen. Vi hade ju inte tur med vädret men vi trotsade det och begav oss till bl.a. Kåseberga. Jag ville gå upp till Ales stenar med struntade i det p.g.a. regnet. Det tar vi en solig dag istället. Vi fikade i alla fall nere i hamnen på ett fisk rökeri.
När vi lämnar Kåseberga blir det så klart strålande solsken. Vi körde i alla fall vidare till Simrishamn och tittade lite i hamnen där. Mamma och systrarna har bott där nere och mamma visade mig var hon har jobbat en gång i tiden.
Sen styrde vi vidare till Ystad innan resan gick hemåt igen. Det blev inte några bilder tagna idag men nästa gång vi åker iväg så ska det fotograferas.
Nu har Taz och jag ätit middag för en stund sen. Det blev vitlöksbiffar med fetaost, klyftpotatis, sallad och tzatziki, muuuums!! Snart ska vi titta på nån film.
God natt gott folk.
1 kommentar:
Tack själv!
Skicka en kommentar