..... men samtidigt kan jag förstå det -
"Förbjuda barnvagnar på café"
Ja, det har dom gjort på ett fik i Malmö. Det finns säkert fler än detta kondiset men inte som jag vet något om.
Jag kan tycka att det är bra på dom ställen där det är trångt, då blir det inte bättre plats med en massa barnvagnar. Men på ställen där det är gott om utryme varför förbjuda det där??
Ska man som förälder inte kunna njuta av en kopp kaffe på ett trevligt café bara för att man har barnvagn?
På sommaren är det inga problem att fika ute i det gröna, men under den kalla årstiden då? Ska vi föräldrar bara sitta hemma och fika då? Blir lite tråkigt i längden kan jag tycka. Vi vill också komma ut och njuta av en god kopp kaffe på ett trevligt café.
" Att ta med barnvagn på ett café är ingen självklarthet" detta säger pressekreteraren hos diskrimineringsombudsmannen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar