tisdag, augusti 04, 2009

Pytt i panna

Känner mig så effektiv om dagarna. Har liksom fått tillbaka gnistan att laga mat och att baka och det är så härligt. Jag älskar ju matlagning och bakning. Jag har ju dessutom yrket som kock i grund och botten också. Ska jag vara ärlig så saknar jag det yrket lite.Vem vet, kanske står man där i köket igen en vacker dag. I alla fall, så slängde jag ihop en pytt i panna till lunch idag. Det går ju så snabbt att tillaga. Pytt i panna med stark korv Räcker till ca 4 personer 2 skivade morötter 6 halverade och skivade potatisar 2 små vitlöksklyftor, skivade 1 stor paprika i bitar 4 champinjoner 0,5 purjolök 500 gram skivad stark korv, t.ex. Mexicana eller chorizo Salt & peppar Stek potatis, morötter och vitlök en stund tills potatisen är lite mjuka men har fortsatt tuggmotstånd. Tillsätt sedan paprika och champinjoner. Låt allt fräsa ihop ett par minuter. När potatisen är klara tillsätts korven och sist purjolöken. Salta och peppra efter smak. Låt pytten få stå en stund på plattan så allt blir genomvarmt. Pytten är klar att avnjutas.

Inga kommentarer: