onsdag, april 08, 2009

BVC och smakportion

Idag var det dax för ett besök på BVC. Lilleman väger nu 8025 gr och är 69,5 cm lång. Han växer så det knakar!! Vi pratade mat med sköterskan Ewa eftersom Liam nu är 4 mån och vi kan börja med smakisar.
Så det blev en tripp till babyringen för att köpa skedar och en tripp till Willys för att köpa en burk med palsternacka/potatispureé och havregröt.
Vi började med gröten ikväll och det slank ner 2 hela teskedar utan problem men med den tredje så kom minerna... hahahaa..... Gullunge...
Nu sover han så gott och jag hoppas att det blir längre än 1h!!

Väntar på mat

Men mamma, det här är ingen nappflaska! Hur gör jag nu?? Men vad är det här?!?

Hmm, skulle jag svälja det?

Inga kommentarer: